Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#használatarányos útdíj

MTI Gazdaság

75 milliárd forint folyt be e-útdíjból

A júliusi bevezetés óta több mint 75 milliárd forint bevétel folyt be a használat-arányos elektronikus útdíjból - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden.

MTI Gazdaság

MN: Brüsszelnek nem lesz baja az e-útdíjjal

Rövidesen nyilvánosságra hozzák az Európai Bizottság ellenőrei a hazai elektronikus útdíjfizetési rendszerrel kapcsolatos meglátásaikat – írja a Magyar Nemzet hétfői számában.

Nagy Gergő Gazdaság

E-útdíj: Vannak utak, ahol garantáltan nem ellenőriznek

A kincstár örülhet, egyelőre terv szerint folynak be az elektronikus útdíjpénzek, ugyanakkor a kisebb fuvarozók nehéz helyzetbe kerültek. A számukra nyújtott útdíjhitel kamata magas, így nem tudni, hogy a nagyok mellett meddig maradhatnak talpon. Az útdíjrendszert eközben már Brüsszel is vizsgálja, a szakma szerint az átláthatóbb díjszámítás irányába kellene elindulni, de még díjcsökkentés is benne lehet a pakliban. Közben az egyik legnagyobb probléma, hogy a rendszer nem működik hézagmentesen, könnyen lehet bliccelni.

MTI / hvg.hu Gazdaság

Kinevezték az ÁAK új vezérigazgatóját

Börzsei Tibort nevezte ki az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. vezérigazgatójának a tulajdonosi jogok gyakorlásával megbízott MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. csütörtökön. Az MFB korábban cáfolta, hogy az e-útdíj miatti botrányok miatt kellett volna az elődnek távoznia, s azt mondták, közös megegyezéssel váltak el.

hvg.hu Gazdaság

Index: kirúgták az autópálya-kezelő vezetőit

Távozik Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató az Állami Autópálya Kezelő Zrt. éléről, menesztésük mögött a botrányos útdíjrendszer állhat – írja hétfői cikkében az Index.hu.

MTI Itthon

Bajnaiék felfüggesztenék az e-útdíjrendszert

Az Együtt-PM azt követeli, hogy függesszék fel a használatarányos útdíjfizetési rendszer (e-útdíj) üzemeltetését, javítsák ki a hibákat, állapítsanak meg egy méltányos és a környezeti szempontokat érvényesítő tarifarendszert - írta az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében Jávor Benedek.

MTI Vállalkozás

Az e-útdíj tovább súlyosbítja az állattartók helyzetét

Az e-útdíj bevezetése 20-30 százalékkal növeli a sertésszállítás költségeit, ami tovább növeli az ágazat veszteségét, mivel az állattartók nem tudják tovább hárítani azt - mondta Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) titkára szerdán.

Szabó M. István Gazdaság

E-útdíj: a hibákat tagadják, problémamegoldás sincs

A kormány szerint minden rendben van, az autópálya-kezelő a hibák visszajelzésére szólította fel a fuvarozókat, az érintettek viszont az első heti tapasztalatok alapján az e-útdíj rendszer azonnali felfüggesztését javasolták. Szerintük a félremérések miatt máris több mint 100 milliós kár érte őket.

MTI Vállalkozás

Gyümölcsre is kérik az e-útdíj-engedményt

A FruitVeB üdvözli az e-útdíj-könnyítéseket, de szükségesnek tartja, hogy a gyümölcstermékek is a zöldségfélékkel azonos elbírálásban részesüljenek, ezért Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter további közbenjárását kérik.

MTI Vállalkozás

E-útdíj: Már 38 cég szerződött flottakövetésre

A megtett úttal arányos útdíjrendszerrel kapcsolatban eddig 14 bevallási közreműködőt - GPS-alapon működő flottakövetőt - auditált az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. - olvasható az elektronikus útdíjszedési rendszer (HU-GO) honlapján.

MTI Közlekedés

A traktoros gazdáknak nem kell útdíjat fizetniük

Azok a mezőgazdasági termelők mentesülhetnek az útdíj megfizetése alól, akiknek az éves árbevételük legalább 50 százaléka mezőgazdasági főtevékenységből származik - derül ki a keddtől hatályos és a Magyar Közlöny június 30-ára keltezett 111-es számában megjelent kormányrendeletből.

MTI Közlekedés

10 óráig nem kell útdíjat fizetni

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét üzemszünetet rendel el hétfőn 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot – közölte a társaság hétfőn reggel.

Szabó M. István Gazdaság

Megvan, kik építenék az e-útdíjrendszert

Három hazai, egy-egy kínai, olasz, osztrák és szlovák, valamint egy osztrák-magyar konzorcium jelentkezett a magyar e-útdíj infrastruktúra építésére kiírt közbeszerzésre. A rendszernek jövő júliustól évi 150 milliárd forintot kellene termelnie. De az egész könnyen dugába dőlhet, miután a versenyzők rajtvonalra hívása sem volt problémamentes.

1 2
Feloszlatta a törvényhozást a német államfő

Feloszlatta a törvényhozást a német államfő

De hogy lehet bírni energiával az energiatakarékosságot?

De hogy lehet bírni energiával az energiatakarékosságot?

Karácsonyi alkalmatlanság: túl sok volt a pia

Karácsonyi alkalmatlanság: túl sok volt a pia

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

A brazil hatóságok szerint rabszolgasorban tartják a BYD gyárát építő kínai munkásokat

A brazil hatóságok szerint rabszolgasorban tartják a BYD gyárát építő kínai munkásokat

Szemcseppek helyett találtak egy sokkal kényelmesebb megoldást: a kontaktlencse adagolja a gyógyszert

Szemcseppek helyett találtak egy sokkal kényelmesebb megoldást: a kontaktlencse adagolja a gyógyszert

Hasbeszélő: Majdnem elbagatellizált ebéd egy patinás budai villában

Hasbeszélő: Majdnem elbagatellizált ebéd egy patinás budai villában

Leukémiában szenved Basar Asszad elűzött szíriai diktátor felesége

Leukémiában szenved Basar Asszad elűzött szíriai diktátor felesége

Ömlenek ránk a filmek, a sorozatok, a zenék, és mégis többet unatkozik az emberiség, mint eddig bármikor

Ömlenek ránk a filmek, a sorozatok, a zenék, és mégis többet unatkozik az emberiség, mint eddig bármikor

A címlapról ajánljuk